انجمن مدیریت سبز ایران

نخستین همایش ملی میراث پایدار در کسب و کارهای خانوادگی

همانگونه که بدرستی مستحضر هستید صنایع بخش خصوصی و کسب و کارهای خانوادگی به مثابه افتخارات ملی و شاخص توسعه اجتماعی و سیاسی هرکشوری محسوب‌ می‌گردند.
در همین راستا بنابر طول عمر صنایع بخش خصوصی و کسب‌وکارهای خانوادگی در ایران، مطالعه‌ای تخصصی از جهت شناسائی وضعیت آنان در منحنی عمر سازمانی‌شان از سوی بنیاد توانمندسازی منابع انسانی ایران و انجمن مدیریت سبز ایران با هدف صیانت از این افتخارات ملی در سال گذشته صورت پذیرفته است.

کسب وکارهای خانوادگی کشورمان براساس این پژوهش در منحنی عمر سازمانی خود وارد افول شده‌اند. دلایل عمده این افول مجزا از شرایط اقتصادی و سیاسی محیط بر کسب‌وکار کشور، در دو سطح ذیل قابل توصیف‌اند که ازسوی خود کسب‌ و کارهای خانوادگی قابل مدیریت هستند:

1- بحران در سازگاری نسل اول از این صنایع به منزله کارآفرین با نسل دوم و سوم در مدیریت و توسعه صنعت

2- چالش در فهم دقیق از مشخصه‌های جهان معاصر از بعد بحران زیست‌محیطی و ظهور بومیان دیجیتال بدین منظور با الگوبرداری از کسب وکارهای خانوادگی اروپایی در50 سال اخیر، مدلی جهت صیانت از کسب وکارهای خانوادگی ایران با عنوان “میراث پایدار در کسب و کارهای خانوادگی” طراحی شده است.

این مدل مدیریتی در نخستین همایش”میراث پایدار در کسب و کارهای خانوادگی” به تاریخ 12 تیرماه سال جاری در اتاق بازرگانی ایران براساس محورهای علمی ذیل ارائه می‌شود:

· روش‌شناسی نظام حاکمیت شرکتی در کسب‌وکارهای خانوادگی در مواجهه با مشخصه‌های جهان معاصر

· چیستی دانش سبز در کسب‌وکارهای خا‌نوادگی

·  روش‌شناسی جداسازی مالکیت از مدیریت

·  چگونگی مواجهه با بومیان دیجیتال

 ·  حال خوب سازمانی

پیمایش به بالا